tiistai 29. tammikuuta 2013

Nukketalo valaistui!


Koska en osaa (eikä ole vielä ollut aikaa opetella) laittaa kuvia nätisti ja fiksusti vierekkäin (yritin, mutta ne menivät ihan sikinsokin :D) niin saatte katsella kuvarimpsua meidän yhdestä nukketalosta.

Freija sai sen pari vuotta sitten ja melkein heti tapetoin sen, koska oli meidän makuun niin pliisu. Ongelmana on ollut valo. Nukketalo on ollut pimeä valoisallakin. Kunnes Kartanonrouva ratkaisi asian, heillä kun on sama nukketalon ihanuus :)
Eli ihan se tavallinen pattereilla toimiva (meillä ainakin on patterillinen) pieni valosarja. Meidän on joku Ikean tai Tiimarin versio ja oikein oivallinen tähän tarkoitukseen.
Kummasti alkoi neiti Freija leikkimään paljon enemmän talollaan ja ihmekös tuo, onhan nukkejen kivempi nähdäkin jotain ;)

Nukeiksi ovat päässeet Tigerista ostetut keijut ja Kruunukirpusta ostetut prinsessat .
Koiria, kissoja ja jopa possuressukin on keijujen ja prinsessoiden armollisessa seurassa :)

Nyt kun katselen näitä kuvia niin huomaan, että olkkarin tapetti on liian plääh ja menee vaihtoon varmaankin jo huomenna :D
Osa on ihan paperitapetteja, meidän jämistä ja osa on ihania Rie Elise Larsenin papereita.


















 
Meillä on myös vanha Ludbyn nukketalo, mutta se on niin risainen ettei sillä oikeasti edes tee mitään. Eikä olla saatu sitä liimauksilla kuntoonkaan. Eli Freijan ja äidin toivelistalla on UUSI Lundby, johon saisi laitella lamppuja jne.jne.! Siinä uudessa mallissa on parvekekin! Ihanaa :)
 
Millaisia nukketaloja teillä on? Ja montako?
Mä olen jotenkin ihan hömpsähtänyt kaikkiin suloisiin pikku taloihin! Sylvanian families talotkin ovat niin ihastuttavia, oih!
 
 

2 kommenttia:

  1. Ai kuinka kiva ja iloinen nukkis! Varmasti maistuu leikit paremmin valaistuina :)

    VastaaPoista
  2. Voi miten suloinen tuo teidän nukkekoti.
    Muistan kun mulla oli pienenä ekaluokkalaisena Lundby.Menin kouluun ja äiti oli jostain syystä kotona päivällä pois töistä. Hän oli sillä aikaa laittanut koko nukkekodin uuteen uskoon. Valot,huonekalut,ompeli nahasta pienet tyynyt,tehnyt savesta maljakot, ja laittanut sinne vapun.Pienistä vesilmapalloista puhaltanut ilmapalloja jne. Käski mun peittää silmät kun tulin ja sitten vei mut nukkekodin luo. Voit vaan arvata tuota riemua:)
    Mä olen pyytänyt mun miestä että se tekee Lyydialle itse ison nukkekodin joskus.Mä salaa haaveilin joskus et voi kun saisin joskus oman tytön et saisin ostaa sille nukkekodin.
    Sulo sai vuosi sitten joululahjaksi Sylvanian talon ym härpäkkeet sinne. On se sillä leikkinyt mutta nyt laitoin sen kaapin päälle kun tyttö laittaa suuhun ja rikkoo jne. Muistan myös kun mulla oli itsellä noita Sylvanian ukkeleita. No joo mä myönnän oon mä niitä nytkin ostellut jo Sulolle ja tytölle.
    Porvoon Riimikosta muuten saa ihanasti kaikkee nukkekoti sälää ja huutiksesta.Mun oma Lundby on jo roskiksessa.

    VastaaPoista